Trebuie să recunosc că am devenit dependentă de mașină în primul rând din cauza domiciliului. În al doilea rând, că nu-mi încape bicicleta în mașină decât dacă o demontez (mașina :D). Conduc de nouă ani și am întâlnit cele mai diverse situații; unele s-au terminat cu bine, altele m-au lăsat cu ochii în soare.
Acum mă plimb și mai mult. De câte ori am ocazia, mă sui la volanul buburuzei (aka Furia Roșie pentru prieteni) și fug din București, să văd ce locuri mai descopăr. Cam așa a venit și propunerea de testare a unei camere Mio. Și sincer, am avut-o două săptămâni și acum mi-e greu să mă obișnuiesc fără ea.
Avantaje unei camere de bord
Vă povesteam săptămâna trecută că am fugit pe Valea Doftanei pe niște drumuri „de toată frumusețea”. Am folosit camera și așa v-am putut arăta o parte din traseul parcurs. În plus, păstrez amintiri de pe drumurile frumoase pe care, poate, nu o să mai ajung.
Dar dincolo de asta, cred că cel mai important plus al unei camere de bord este siguranța personală. Evident, nu te protejează să nu intre vreun amețit în ușa ta, însă ai niște dovezi. Cum spuneam și la început, am trecut prin diverse situații. De ultima, vă povesteam aici. Asta a fost cu noroc, deoarece vinovatul a recunoscut că a greșit, iar eu mi-am reparat mașina pe RCA-ul lui.
La primul accident, a fost o situație mai delicată, o camionetă a pus frână brusc pe barieră și, cum erau denivelări mari pe atunci, când a luat piciorul de pe ea, camioneta a venit în spate și mi-a avariat considerabil mașina. În toată panica aia (nu aveam mașina de nici măcar un an), numai numărul nu l-am reținut, mai era și din cel vechi, cu multe cifre. Și știți ce a făcut șoferul? A făcut dreapta și a tăiat-o din intersecție în timp ce eu încercam să opresc fără să încurc circulația. Drăguț, nu?
În plus, îi poți ajuta pe alții. În astea două săptămâni, am filmat o groază de pietoni aruncându-se în fața mașinii – și nu pe trecere, alții trecând pe roșu, taximetriști care întorc pe linie continuă, șmecheri care forțează galbenul atât de tare încât intră în intersecție pe roșu, cât și o tipă care a semnalizat dreapta și a făcut stânga fix când am intrat în depășire. Plus o groază de alte scăpări ale șoferilor ce pot pune în pericol siguranța traficului. Filmările pot constitui dovadă la poliție.
Alții spun că e bună și atunci când „polițiștii” îți înscenează ceva mai urât și te opresc pentru cai verzi pe pereți doar să-ți dea o amendă. Din fericire, eu nu am pățit-o până acum. M-au oprit doar după furtul armelor din Ciorogârla, la control – asta fiind cea mai trasă de păr situație a mea, în condițiile în acre în portbagaj nu încape nici măcar o pușcă.
Sau poate ai nevoie să filmezi agresori din trafic, care coboară cu bâte din mașină. Iar – e probă la un eventual dosar.
Mai mult, filmezi traficul și împrejurimile sale. Dacă se întâmplă vreun eveniment neașteptat, legat de traficul în sine sau nu, tu deja filmezi și îl vei avea pe cameră. Acum nu că aș vâna extratereștrii să-i dau în exclusivitate pe TV sau pe YouTube, dar… mai știi? 🙂
Despre Mio MiVue 638 Touch
Mi-a plăcut de când am despachetat-o: o cameră mică, drăguță și ușor de instalat. Tot ce am făcut a fost să ascund ventuza în spatele oglinzii, să bag firul printre parbriz și tapiserie și să-l aduc, pe sub covorașul pasagerului (asta a fost cea mai rapidă soluție pe care am găsit-o eu), până la priză. I-am pus camerei un microSD de 16 GB și am pus-o în suportul ventuzei, care are încorporat și mufa de alimentare. Am pornit mașina și am auzit îndată „Welcome!” Și atât. Camera începuse deja să filmeze. Cool! Perfect pentru persoanele cu tehnofobie.
Am testat-o în București, pe zi și pe noapte, în road trip, chiar am testat și senzorul de accident. Care este destul de sensibil, deci nu riști să ratezi ceva. Cum funcționează asta? Camera are „senzor G” care, la o zguduitură mai puternică, începe înregistrarea de urgență. Înregistrarea asta este cumva sub cheie pe memoria cardului, așa că aparatul nu va suprascrie când se va termina spațiul disponibil, ci o va face doar peste filmările normale.
Nu știu alte camere cum sunt, însă Mio MiVue 638 Touch:
- *are ecran tactil de 2.7 inch = viață mai ușoară.
- *scrie în ciclu, așa că tot timpul ai ultimele ore conduse.
- *are o mică baterie – dacă se întâmplă ceva în jurul tău, o poți lua repede de la oglindă ca să filmezi câteva minute.
- *are un buton în care poți face tu înregistrări prioritate, pe care ea nu va suprascrie – poate, o porțiune de drum frumos.
- *are un unghi foarte larg, din stâlp în stâlp – 150 de grade.
- *filmează Full HD 30fps, deci vei vedea întotdeauna numere de înmatriculare.
- *poți seta durata filmărilor de la 1 la 3 minute fiecare.
- *filmează cu sunet, se poate dezactiva din setări.
- *are și al doilea slot pentru micro SD, pentru copiere de rezervă (poate pleci la drum lung și vrei să-ți păstrezi anumite filmări).
- *filmează bine noaptea, chiar și pe străzile prost iluminate (are HDR).
- *are și senzor de parcare (însă eu nu am lăsat camera peste noapte în bord). Acesta este destinat să filmeze de urgență dacă este activat senzorul G.
- *cel mai important poate, are GPS! Pe filmare se imprimă coordonatele și viteza de parcurgere. Iar dacă lui fișierele LOG în aplicația special destinată, îți reface traseul în Google Maps.
- *conține avertizări. Pe DN1 m-a avertizat de vreo patru ori de radare. În plus, am opțiunea să mai pun și eu camere fixe, manual.
- *are opțiune de foto. Adică, dacă vezi ceva anume în cale, poți apăsa simbolul de cameră foto de pe ecran, ca să păstrezi amintirea.
Ce nu mi-a plăcut:
Cablul de încărcare nu are USB spre brichetă și, când folosesc GPS-ul pe telefon, e foarte incomod să nu am unde să țin la încărcat ambele aparate. Apoi, sunetul de avertizare radar e cam anemic, că eu merg cu muzica tare.
Videos
Din toate filmările pe care le-am făcut, am făcut un montaj, cu diverse situații. Evident, cum uneori mă bate tehnologia și nici măcar nu știu de ce, se clarifică de la secunda 16. Originalul nu face figurile astea, că doar e HD, doar YT le face. Însă, pentru lămuriri și aprofundarea calității imaginii, am urcat câteva videos needitate pe Flickr. Ta-naaaa:
Imagini needitate:
pe zi:
pe noapte:
activare senzor G:
Mio MiVue 638 Touch se găsește aici.
Partajează asta:
- Dă clic pentru partajare pe WhatsApp(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru partajare pe Telegram(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru a partaja pe Twitter(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru a partaja pe Reddit(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru a trimite o legătură prin email unui prieten(Se deschide într-o fereastră nouă)