Muzeim prin București: Muzeul temporar de publicitate și branduri românești/ Made in RO

0
Muzeim prin București: Muzeul temporar de publicitate și branduri românești/ Made in RO

Lume, lume! Rezervați-vă în agendă timp pentru o vizită la primul muzeu temporar de publicitate și branduri românești. Va avea loc între 8-24 noiembrie, la ARCUB (Hanul Gabroveni).

De când am aflat despre acest proiect, m-a încântat atât de mult ideea sa, că abia așteptam să vi-l prezint! Inițiat și organizat de Asociația ESCU, muzeul este o oglindă retrovizoare către ultimii 150 de ani, văzuți prin prisma creației publicitare, a obiectelor de larg consum și a antreprenoriatului 100% Made in RO.

Oare ce produse cumpărau românii în urmă cu 150 de ani? Ce am avut și ce am pierdut ca mărci naționale? Ce am câștigat și redescoperit ca branduri și povești de antreprenoriat după anii ’90? Care sunt primele agenții de publicitate și cine sunt oamenii nevăzuți ai reclamelor?

Laitmotivul proiectului este o oportunitate de documentare și delectare, printr-o expoziție principală de artă publicitară și obiecte produse sau fabricate în România, dar și printr-o componentă educativă și aplicată prin conferințe, tururi ghidate și ateliere creative, pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic care îndrăgește mărcile naționale. Proiectul-manifest spune de fapt povestea unui veac de creativitate și prezintă o inițiativă singulară în momentul de față în peisajul ofertei culturale din țară, la nivel de complexitate.

*preluat de pe muzeulpublicitati.ro

O istorie a pieței de consum

Imaginat ca un puzzle, proiectul-eveniment îşi propune să evidențieze transformările unui domeniu economic și cultural complex prin creația publicitară a timpurilor, fiind o retrospectivă ilustrată a pieței noastre de publicitate și de consum din trecut și prezent. Continuând strategia abordată cu ocazia primei ediții a acestuia, din anul 2018, care s-a intitulat Made in RO: 100 ani de branding românesc, muzeul temporar are o perspectivă mult mai aprofundată și multidisciplinară în prezent.

Ambiția expoziției este să expună o radiografie onestă mărcilor autohtone și a publicității românești cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia și artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV cu reclame sau transmise la Radio, studii de caz pe campanii de promovare/agenții de publicitate premiate și antreprenori români. Toate acestea povestesc, în primul rând, despre apariția și dezvoltarea industriilor creative în România, apoi despre evoluția bunurilor de larg consum, despre uzanța cumpărăturilor oamenilor din țară pe parcursul mai multor decenii, despre inovațiile tehnice și industriale, cu schimbările aferente de stil, modă și mentalități. Aceste însemne publicitare pot fi privite mai ales ca urme antropologice și sociologice lăsate de societatea românească în diverse momente ale sale.

*preluat de pe muzeulpublicitati.ro

Colecții și colecționari principali: Florian Ciobanu // Reclame Vechi Românești 1840-1995, Cristian și Mihai Dumitru // Asociația Muzeul Jucăriilor, Eduard Peter // Berceni – Cartierul Copilăriei Noastre, Alexandru Stoian // Revista-magazin online „Suntem România”

Expoziția principală este îmbogățită cu dezbateri și conferințe susținute de invitații – specialiști și pionieri din industriile creative, publicitari, jurnaliști, reprezentanți instituționali, ai societății civile, mediul academic și universitar, artiști, sociologi și antropologi. Programul complet este disponibil aici.

Proiectul își propune digitizarea colecției: o parte din exponate vor putea fi regăsite pe muzeulpublicitatii.ro.

*preluat de pe muzeulpublicitati.ro

*a MUZEÍ, noi muzeim vb. A merge la muzeu cu plăcere și cu dorință de cunoaștere. Din muzeu. Concept propriu dedicat seriei ©

 

Text: PR

Comments

comments

LEAVE A REPLY