Hai la drum spre Balcic

Am revenit la Balcic cu mare drag, de această dată nu cu excursie organizată, ci cu grupul de prieteni. Aveam chef de o escapadă de weekend și ni s-a părut o idee foarte bună să mergem să vizităm Castelul Reginei, Grădina Botanică și, pentru că tot era mai cald decât la noi pe litoral, să facem și o baie în mare, prima pe anul acesta!

Cum am mai scris despre Balcic aici și aici, o să vă povestesc acum mai mult despre drum. Cum am fost cu mașinile noastre, trei la număr, a trebuit să ne documentăm despre mai multe lucruri: drumuri, viniete, limite de viteză…

Vama Ruse

Am ales varianta care ni s-a părut cea mai rapidă: să ieșim prin Ruse, să mergem pe E70 spre Razgrad, apoi pe autostradă până în Varna, după care să o luăm în sus spre Balcic. Din București am ajuns imediat la vamă. La graniță am trecut în jumătate de oră – 40 de minute, deoarece Podul Prieteniei era în construcție și se circula pe un singur sens. Am trecut vama, apoi ne-am oprit să luăm viniete. Surpriză! Nu, nu mai e 5 euro de mult timp, este fix 20 de leva (10 euro – 45 lei) pentru perioada minimă de 7 zile!

Cum ne-am oprit la primul punct de viniete și exchange de după graniță, am cam ratat centura orașului și am crezut că dacă îl traversăm, nu va fi așa de rău. Orașul mi s-a părut groaznic de aglomerat, prăfuit, se circulă haotic…adică mi s-a părut un fel de Colentina.

Pe autostradă spre Varna

90% din E70 și 80% din autostradă (sunt devieri pentru lucrări de asfaltare, nu de peticire) arată impecabil. Autostrada a fost foarte aglomerată, probabil pentru că era și sâmbătă. Cu ce am avut eu personal o problemă a fost cu radarul de la intrarea în Varna. Să explic. Aglomerat, aglomerat…dar se mergea în coloană cu 140km/h. Apoi, dintr-o dată, un indicator maaare cu Varna, plus un cerc rotund cu marginea roșie în care era marcat 50-ul. Sus, pe o bară, camere! Încă nu am primit amenda, încă sper că erau doar pentru monitorizarea traficului și nu aveau și rol de radare.

Din Varna până în Balcic am mers lin, într-o limită de 40, pe un asfalt negru și frumos. 🙂

Întoarcere prin Dobrich

Am schimbat ruta, că doar era un road trip. Am plecat spre Dobrich, ca să trecem cu bacul la Silistra, o experiență pe care nu o mai avusesem înainte. Din Balcic până în Dobrich, drumul a fost acceptabil. Din Dobrich până în Silistra, asfaltul este impecabil, iar o bună parte din el benzile alternează pentru o depășire mai ușoară, ceea ce mi s-a părut foarte mișto.

Cu bacul la Silistra

Ajunși la vamă, am stat destul de mult deoarece problema a fost cu verificarea mașinii închiriate. Eu am trecut numaidecât, fără probleme. După trecerea punctului de frontieră, câțiva bărbați te întâmpină să-ți vândă tichetul pentru traversarea Dunării. Este 35 de lei pentru autoturisme (prețul mai mic este doar pentru riverani). Am urcat mașinile pe bac și în 10 minute a și plecat de la mal. Trecerea a durat cam 20-25 de minute. De acolo am plecat spre Călărași. A trebuit să intrăm în oraș, deoarece am descoperit un mic șurub în roată și aveam nevoie de o vulcanizare (era doar ceva superficial, nu am dat roata jos). Ei bine, dacă nu aveți treabă pe acolo, ocoliți orașul! E plin de gropi și asfaltul arată ca după război!

Spre Autostrada Soarelui, drumul este iar foarte bun. La întoarcere am făcut cinci ore pe traseu, excluzând opririle și ținând cont că nu am depășit limita de viteză… și că a fost duminică, zi în care toată lumea s-a întors de la mare! 🙂

Detalii despre drumul spre Balcic http://corinamatei.ro/travel/hai-la-drum-spre-balcic/