Studiu: Românii pierd anual 35 milioane € că nu solicită compensări pentru zborurile cu probleme

0
Studiu: Românii pierd anual 35 milioane € că nu solicită compensări pentru zborurile cu probleme

FlightClaim.ro a împlinit trei ani de când ajută pasagerii să-și recupereze banii în baza legii europene, atunci când aceștia au un zbor întârziat, anulat sau supraîncărcat. Cu această ocazie, compania a făcut publice datele unui studiu:

  • Pe aeroporturile din România, sunt anulate sau întârziate peste trei ore cinci-șase zboruri zilnic, ceea ce înseamnă, în medie, 500 de români afectați.
  • Peste 1000 de zboruri anulate/întârziate peste trei ore au fost înregistrate pe aeroporturile din România în ultimele nouă luni.
  • Speriați de birocrație sau de procedura dificilă, 10% dintre români aflați în situația unui zbor cu probleme ajung să își ceară drepturile de la companiile aeriene, iar restul de 90% renunță să solicite compensațiile de 250, 400 dau 600 de euro, în funcție de distanța zborului
  • Majoritatea pasagerilor români nu-și cunosc drepturile sau nu știu cum să și el ceară, așa că renunță. Românii pierd anual 35-40 de milioane de euro din compensările pe care nu le solicită ca urmare a zborurilor anulate sau întârziate.
  • FlightClaim înregistrează zilnic între 20 și 50 de cereri de compensare de la pasagerii români, cele mai aglomerate perioade fiind sezonul de vară și lunile decembrie/ianuarie.
  • 9 din 10 cereri sunt soluționate pozitiv de către avocații FlightClaim.
  • La nivel european, 4,5 milioane de pasageri sunt afectați de zboruri anulate sau întârziate peste trei.

Tot cu această ocazie, am aflat și insight-uri:

  • Tarom și companiile low-cost însumează cele mai multe zboruri întârziate și anulate.
  • Blue Air este cel mai rău-platnic, drept pentru care procesele pentru recuperarea banilor durează foarte mult.
  • Destinațiile cu cele mai frecvente întârzieri sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca și Londra.
  • Majoritatea persoanelor renunță la lupta pentru obținerea compensației, după ce compania aeriană invocă un motiv, plauzibil sau nu, deși zborul este eligibil pentru compensație – aici intervin firmele de recuperare dacă sunt solicitate.

Site nou de aniversare:

Pentru a se adresa tuturor românilor, compania a decis să facă un site în limba română, BaniDinCer.ro. Site-ul te redirecționează către pagina în care poți face plângerea.

Și eu am avut probleme cu un zbor transoceanic. După ce compania mi-a dat un motiv stupid, că nu sunt capabili să găsească numărul zborului meu, am apelat la FlightClaim, care a recuperat compensația de 600 de euro în trei săptămâni. Întâmplarea e aici.

Mi-a întârziat zborul peste 3 ore și am recuperat 600 de euro. Iată cum!

Comments

comments

LEAVE A REPLY